Staff - ALTEN Belgium

Staff

Introduction

ALTEN België heeft een groot back office team, dat zorg draagt voor de dagelijkse ondersteuning op het gebied van Recruitment, Finance, HR & Fleet, Talent Development & Trainingen, Purchasing & Office, Legal, Communicatie en IT. De teams bestaan uit vakkundige en gemotiveerde collega’s die teamwork en een goede sfeer op de afdeling hoog in het vaandel hebben staan.

Recruitment is een van de belangrijkste activiteiten in de consultancy sector, dus als lid van dit team zul je in het centrum van de activiteiten samenwerken met de business afdeling. Als Talent Acquisition Partner bij ALTEN ondersteun je een team van Business Managers bij het vervullen van vacatures. Je richt je op de werving van hoger opgeleide professionals die binnen onze organisatie aan de slag gaan.

Je vindt en benadert de kandidaten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het faciliteren van het gehele sollicitatieproces waarbij je het aanspreekpunt wordt van de kandidaat. Je zorgt ervoor dat dit proces soepel en snel verloopt en dat alle betrokken partijen op de hoogte worden gehouden van de voortgang.

Naast het operationele gedeelte ben je nauw betrokken bij alle andere recruitment gerelateerde aspecten. Hierbij kun je denken aan het organiseren van beurzen, evenementen, open avonden, maar ook aan het onderhouden van contacten met hogescholen, universiteiten en studieverenigingen. Kortom, de rol van Talent Acquisition Partner bij ALTEN bevat diverse uitdagende en afwisselende onderdelen!

Het team is gevestigd zowel in Antwerpen als in Brussel.

Het Finance team speelt een belangrijke rol in de verantwoording en beheersing van de financiële processen en resultaten van onze organisatie. Het team bestaat uit Controllers, Accountants en Sales Administration Officers. Samen zijn zij verantwoordelijk voor het verwerken van facturen, het beheren van onkostennota’s, het opstellen van financiële rapportages en het bewaken van administratieve processen.

Op onze afdeling Finance variëren de uitdagingen van facturatie, debiteuren/ crediteuren, tot maandafsluitingen, jaarrekeningen, het maken van budgetten, rapportages en dashboards.

Het HR team van ALTEN België bestaat uit 7 medewerkers. Het team zorgt voor een complete en up-to-date personeelsadministratie. De teamleden hebben een verschillend aandachtsgebied: pay-roll, administratie of het wagenpark. Zij houden zich bezig met verschillende essentiële onderwerpen zoals ziekteverzuim, pay-roll, contractuitgave, wagenparkbeheer, pensioencontracten en regelingen voor expats en internationale contracten.

Herken jij jezelf in de kwaliteiten: initiatief, accuratesse en ondersteuning? Kijk dan of er vacatures voor de HR-afdeling openstaan.

De afdeling Communicatie binnen ALTEN richt zich zowel op interne communicatie voor al onze medewerkers, als op arbeidsmarktcommunicatie en marketing (gericht op onze klanten). Het team is verantwoordelijk voor het creëren van content, die je kunt vinden op onze website en social media. Als onderdeel van de communicatieafdeling ondersteun je ook de business bij de interne communicatie. Je organiseert ook evenementen, zoals onze Link & Drink om nieuwe collega’s te onboarden en Knowledge Sharing Sessions (KSS) waarbij onze consultants expertise delen over specifieke onderwerpen, naast verschillende soorten evenementen voor kandidaten en klanten.

Het Purchasing & Office team biedt ondersteuning op verschillende gebieden binnen ALTEN. Zij zijn verantwoordelijk voor het gebouwbeheer, het interieur en alle bijkomende faciliteiten. Alle kantoren van ALTEN hebben dezelfde uitstraling en zijn van alle gemakken voorzien om het werken vanuit een van onze kantoren zo aangenaam mogelijk te maken. Wat inkooptaken betreft, beheren zij alle contracten en relaties met nieuwe leveranciers en onze bestaande leveranciers.

Onze IT-afdeling is verantwoordelijk voor onze IT-infrastructuur, de beveiliging, de bijbehorende hardware en de helpdesk ter ondersteuning van onze collega’s.

Onze juridische afdeling is gespecialiseerd in twee hoofddomeinen: handelsrecht en sociaal recht. Ons team zorgt voor alle juridische zaken aangaande onze contacten met klanten en onze commerciële relaties alsook aangaande de werkcontracten.

Als lid van het Talent Development Department werk je samen met de business managers en de consultants om een efficiënte en succesvolle opvolging te verzekeren van de consultants tijdens hun loopbaan. Teamleden zijn gericht op trainingen of op de ontwikkeling van talent. Als Talent Development Partner plan je de loopbaancommissies en houd je je bezig met onboarding, promoties, mobiliteit en het algemene welzijn van ons personeelsbestand. Als je op het gebied van trainingen werkzaam bent (onze ALTEN Academy), dan ben je verantwoordelijk voor het organiseren van een aantal trainingen die relevant zijn voor zowel onze technische consultants als het interne personeel.

32 Job offers

job_assignments
CSV Engineer – Life Sciences (FR)
België Wallonia
26/02/2024
IT Functional Analyst
België Brussel
03/04/2023
Software Developer
België
03/04/2023
Software Test Engineer
België Brussel
22/08/2023
Process Engineer – Life Sciences (FR)
België Wallonia
26/02/2024
Business Manager Life Sciences
België Brussel
06/04/2023
Project Manager – Life Sciences (FR)
België Wallonia
26/02/2024
Talent Acquisition Partner (NL+EN)
België Brussel
20/02/2024
BIM Coordinator (NL+EN)
België
08/01/2024