Your career

We zijn trots op ons uitgebreide netwerk van spraakmakende klanten waarvoor we zeer uitdagende projecten uitvoeren, op locatie of op één van onze kantoren. In onze open en betrokken organisatie gebruiken we een persoonlijke aanpak om het beste in jou naar boven te halen. Wij betrekken je bij de ontwikkeling van ALTEN en luisteren naar jouw inbreng. Je ontwikkelt je via diverse projecten en via onze ALTEN Academy met opleidingen die aansluiten bij jouw ambities. En dan zijn er natuurlijk onze kennissessies, de sociale (teambuilding) evenementen (veelal georganiseerd door onze eigen collega’s) en de informele en persoonlijke sfeer.

Wil jij werken aan de meest innovatieve projecten waarin je je zowel persoonlijk als professioneel kunt ontwikkelen, maar weet je nog niet precies wat bij je past? Kom dan eens met ons praten!


Sollicitatieprocedure

Sollicitatieprocedure (stap1)Kijk hier voor meer informatie

Je hebt gesolliciteerd op een vacature die je aanspreekt of ALTEN heeft je profiel gevonden. Indien wij voldoende matches zien, neemt een van onze recruiters zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

P.S. Zien wij onvoldoende matches met de vacature waarop u heeft gereageerd? Dan kijken we altijd of je wellicht beter past bij een andere vacature binnen onze organisatie en zullen we dit met je bespreken.

Sollicitatieprocedure (stap2)Kijk hier voor meer informatie

Na het eerste telefonische contact met een van onze recruiters, plannen we een sollicitatiegesprek met een van onze business managers, eventueel in combinatie met een volledige sollicitatieronde op een van onze kantoren bij u in de buurt.

Een tweede gesprek met business managers volgt dan en er zal uitgebreid gesproken worden over uw kennis en ervaring die aansluit bij werkgebieden waarin ALTEN actief is. Een programmeertest of testcase kan deel uitmaken van het sollicitatieproces.

Aan het eind van het volledige sollicitatiegesprek bespreken we of we je een vast contract aanbieden en kun je meteen met ons aanbod naar huis!


Ontwikkelingsmogelijkheden

OntwikkelingsmogelijkhedenKijk hier voor meer informatie

Als consultant bij ALTEN zul je merken dat je je vaardigheden snel zult ontwikkelen. Dit komt enerzijds door onze grote verscheidenheid aan projecten en anderzijds door onze continue aandacht voor jouw ontwikkeling. Om dit te faciliteren hebben wij de ‘career diamond’ ontwikkeld en bieden wij trainingen aan via onze eigen ALTEN Academy. Hieronder kun je meer lezen over de ontwikkelingsmogelijkheden.

ALTEN heeft klanten in diverse sectoren met verschillende bedrijfsgroottes. Dit kan variëren van startups tot grote internationale spelers. Deze grote diversiteit aan projecten zorgt ervoor dat je je altijd kunt blijven ontwikkelen, of dit nu gaat om de nieuwste technieken of organisatorische aspecten.

Een van de unieke aspecten binnen ALTEN is onze in-house projectorganisatie, die projecten voor onze klanten uitvoert op een van onze kantoren. Door onze projectverantwoordelijkheid zijn alle rollen binnen de projectlevenscyclus aanwezig. Dit geeft je de mogelijkheid om je ambitie waar te maken onder begeleiding van ALTEN.

ALTEN is een kennisbedrijf en onze consultants zijn kenniseigenaren in hun expertise. Via de ALTEN Academy en onze Knowledge Sharing Sessions (KSS) delen wij deze kennis niet alleen met onze klanten, maar ook met u als consultant.

Slechts weinig carrières volgen een rechte lijn. Zeker aan het begin van een carrière is er behoefte aan uitproberen om te ervaren welke richting je op wilt. Om jou als consultant te faciliteren in je loopbaan hebben we de loopbaandiamant ontwikkeld; een model dat zowel verticale als horizontale groei weergeeft. De verticale groei wordt vertegenwoordigd door het vertalen van verschillende vaardigheden in niveaus van senioriteit, bijvoorbeeld uw technische vaardigheden, het coachen van junior collega’s, het leveren van een directe bijdrage aan het succes van ALTEN, etc.. Horizontale groei wordt gekenmerkt door expertise variërend van technische diepgang (via technische leiding en projectleiding) tot management.

Supervisie bij ALTENKijk hier voor meer informatie

Supervisie binnen ALTEN is erg belangrijk. Je krijgt een eigen Business Manager die je helpt, begeleidt en coacht. Daarnaast zijn je collega’s ook erg belangrijk, zowel inhoudelijk als plezierig (een van onze kernwaarden). Lees hieronder meer over de coaching binnen ALTEN.

Bij ALTEN heb je je eigen Business Manager, samen met jou is hij/zij verantwoordelijk voor jouw loopbaan. De Business Manager is je eerste aanspreekpunt en je zult hem/haar regelmatig ontmoeten tijdens voortgangsgesprekken of je jaarlijkse functioneringsgesprek. Een groot voordeel is dat de Business Manager ook verantwoordelijk is voor de klant voor wie je op je project werkt. Dit betekent dat hij/zij je beter kan coachen en precies weet hoe het er bij de klant aan toe gaat. Het team van consultants waar een Business Manager verantwoordelijk voor is, is niet heel groot, dus je hebt veel persoonlijk contact. Op deze manier dragen we samen direct bij aan onze kernwaarde Open & Betrokken.

Door het jaar heen vinden er veel bijeenkomsten en evenementen plaats met je ALTEN collega’s. Deze zijn zowel voor kennisdeling (passend bij onze kernwaarde Delen) als voor gezelligheid. Bijvoorbeeld onze diners aan het einde van het jaar, maar ook onze tweemaandelijkse bijeenkomsten en KSS. Mooie momenten om je collega’s te blijven ontmoeten en van elkaar te leren.


CORE VALUES

Engaged
Adaptable
Ambitious
Open
Sharing